Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010

Η τεχνητή νοημοσύνη στα games νέας γενιάς

Πριν από ένα περίπου χρόνο, ο βετεράνος Άγγλος σχεδιαστής παιχνιδιών Peter Molyneux παρουσίασε τον Milo, έναν εικονικό χαρακτήρα που μπορούσε να αλληλεπιδρά με πραγματικούς ανθρώπους. Η δεύτερη δημόσια εμφάνιση του Milo έγινε αυτές τις ημέρες στην TED Global της Οξφόρδης, με τον Molyneux να έχει μάθει στον Milo κάτι πάρα πολύ σημαντικό: τη συνεργασία με το Kinect του Xbox 360.


Ο Milo αξιοποιεί το νέο σύστημα χειρισμού του Xbox 360 για να ακούσει τη φωνή του παίκτη και να "διαβάσει" τις εκφράσεις στο πρόσωπό του. Στη συνέχεια, το software αναλύει τον τόνο και την ένταση της φωνής, την ταχύτητα του λόγου, τις εναλλαγές στις συσπάσεις των μυών του προσώπου και τελικά είναι σε θέση να βγάλει συμπεράσματα για τη συναισθηματική κατάσταση του συνομιλητή του. Με άλλα λόγια, δε βασίζεται μόνο στις λέξεις που ακούει, αλλά αξιοποιεί και άρρητα στοιχεία της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Φυσικά, όπως κάθε ψηφιακή οντότητα τεχνητής νοημοσύνης, έτσι κι ο Milo μπορεί να μαθαίνει στη διάρκεια της "ζωής" του. Ο Molyneux ανέφερε ότι "το μυαλό του Milo είναι στο cloud. Όσο περισσότεροι τον χρησιμοποιούν, τόσο εξυπνότερος γίνεται ο Milo".

Αυτή τη στιγμή, η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι σε στάδιο ανάπτυξης και η Microsoft δεν έχει σχέδια για την εμπορική αξιοποίησή της. Από την άλλη πλευρά, βέβαια, ο Molyneux είπε ότι ο Milo είναι σχεδιασμένος για να τον χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι, δίνοντας έτσι ένα σαφές στίγμα της πρόθεσής του να τον φέρει στην αγορά κάποια στιγμή.



Πηγή

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου